ثبت نام رایگان

 

 

 

کارگزاری آگاه این امکان را ایجاد کرده است تا سرمایه‌گذاران تنها با یک‌بار مراجعه به سامانه آگاه اکسپرس علاوه بر ثبت‌نام برای دریافت کد بورسی ثبت‌نام در سامانه سجام را نیز انجام دهند. که در این صورت، هزینه ۱۰۰،۰۰۰ ریالی که سامانه سجام بورس از مشتریان دریافت می‌کرد در سامانه آگاه اکسپرس به صورت رایگان انجام می‌شود. و حتی در مرحله احراز هویت در دفاتر پیشخوان می بایست مبلغ ۵,٠٠٠ تومان پرداخت شود که مادامیکه برای احراز هویت به یکی از شعب کارگزاری آگاه مراجعه نمایید هزینه ای بابت احراز هویت از مشتریان دریافت نمی‌شود.

پس به راحتی از طریق لینک زیر در سامانه سجام و کارگزاری آگاه به طور رایگان ثبت نام کنید :

 

شروع ثبت نام رایگان سامانه سجام از اینجا

 

با انتخاب گزینه "ثبت نام کد بورسی رایگان" ثبت نام خود را برای دریافت کد بورسی و معاملاتی یا دریافت کد سجام، آغاز کنید.

 

توضیحات:

در اطلاع رسانی قبلی  اعلام شد که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، به منظور جمع آوری اطلاعات فعالان بازار سرمایه، سامانه سجام به نشانی www.sejam.ir را راه اندازی کرده است. در مرحله اول مقرر شد که فعالان بازار سرمایه و همچنین اشخاصی که قصد دریافت کد معاملاتی دارند در این سامانه ثبت نام اینترنتی کنند.

 

مدارک لازم برای احراز هویت سجام چیست؟ نحوه احراز هویت سجام چگونه است؟

 در خصوص نحوه احراز هویت، سهامدارانی که در سامانه ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند به همراه مدارک شناسایی (اصل شناسنامه و کارت ملی) به مراکز احراز هویت مورد تایید سامانه سجام (شعب کارگزاری آگاه و دفاتر منتخب پیشخوان دولت) مراجعه کنند. همچنین نشانی این مراکز در سایت سجام به نشانی sejam.ir به صورت کامل وجود دارد که سهامداران می‌توانند از طریق جستجو در بخش لیست مراکز احراز هویت، نزدیک‌ترین آن‌ها را انتخاب نمایند.

 

هزینه احراز هویت سجام چقدر است؟ 

 در ثبت نام اینترنتی سجام، سهامدارن می بایست مبلغ ۱۰,۰۰۰ تومان به صورت آنلاین پرداخت نمایند و در مرحله احراز هویت در دفاتر پیشخوان می بایست مبلغ ۵,٠٠٠ تومان پرداخت شود. لازم به ذکر است احراز هویت در شعب کارگزاری آگاه به صورت رایگان انجام می گردد.

 

چطور به طور رایگان در سجام ثبت نام کنم؟

ثبت نام سجام و دریافت کد بورسی از کارگزاری آگاه و احراز هویت در محل کارگزاری به صورت رایگان انجام می پذیرد.

از آنجایی که تعاملاتی بین شرکت کارگزاری بورس آگاه با شرکت سپرده گذاری وجوه صورت گرفته، قرار بر این شده است در صورتی که مشتریان از طریق سامانه آگاه اکسپرس، نام نویسی خود را انجام دهند، نیازی به مراجعه و ثبت نام در سامانه سجام نخواهند داشت.

با از تکمیل اطلاعات موردنیاز در سامانه آگاه اکسپرس صفحه ثبت‌نام در سجام به شما نمایش داده می‌شود. پس از ثبت نام در مرخله آخر ثبت نام در سجام را نیز انتخاب نمایید، یک کد 5 رقمی با عنوان کد فعال‌سازی برای شماره همراه شما که در سامانه ثبت کرده‌اید ارسال می‌شود. پس از ثبت کامل اطلاعات در مرحله آخر کد پیگیری 10 رقمی از سوی سامانه سجام از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود که برای احراز هویت به آن نیاز دارید.

روش کار به این صورت است که پس از تکمیل ثبت نام در آگاه اکسپرس، صفحه جدیدی با عنوان ثبت نام در سجام، نمایش داده خواهد شد و به لزوم نام نویسی در این سامانه می‌پردازد، حال آنکه اگر این فرآیند را تایید نمایید پیامکی با عنوان کد فعالسازی سجام به شماره موبایلی که ثبت کرده‌اید ارسال می‌شود که با وارد نمودن این کد، ثبت نام شما با موفقیت در سامانه سجام بورس صورت می‌پذیرد که در این صورت، هزینه ۱۰۰،۰۰۰ ریالی که سامانه سجام بورس از مشتریان دریافت می‌کرد در سامانه آگاه اکسپرس به صورت رایگان انجام می‌شود.

کارگزاری آگاه برای مشتریان خود این امکان را ایجاد کرده است تا سرمایه‌گذاران تنها با یک‌بار مراجعه به سامانه آگاه و فقط با یک بار پر کردن فرم ها اکسپرس علاوه بر ثبت‌نام برای دریافت کد بورسی ثبت‌نام در سامانه سجام را نیز انجام دهند.

شما می توانید برای این کار از طریق لینک زیر در کارگزاری آگاه و سامانه سجام همزمان ثبت نام کنید :

 

شروع ثبت نام رایگان سامانه سجام از اینجا

 

بعد از نام نویسی در آگاه اکسپرس و سامانه سجام بورس ، برای احراز هویت به کجا مراجعه کنم؟

همانطور که بیان شد، ثبت نام سجام در سامانه آگاه اکسپرس هزینه ای ندارد مادامیکه برای احراز هویت به یکی از شعب کارگزاری آگاه مراجعه نمایید هزینه ای بابت احراز هویت از مشتریان دریافت نمی‌شود لذا جهت اطلاع از شعب کارگزاری آگاه به شعب کارگزاری آگاه در تهران و سایر شهرها مراجعه بفرمایید.

 

هم چنین در کارگزاری آگاه می توانید در باشگاه مشتریان آگاه نیر عضو شوید و از مزایای معرفی کد معرف بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه آن نیز بهره مند شوید

 

شروع ثبت نام رایگان سامانه سجام از اینجا

 

 

 

 

مطابق با تصاویر زیر مرحله به مرحله فرایند ثبت نام خود را پیش ببرید . در هر مرحله چنانچه نیاز به توضیحات بیشتری باشد به طور کامل زیر همان تصویر میتوانید توضیحات مرتبط را مطالعه کنید

 

 

گام اول :

 

لینک آغاز فرآیند دریافت کد بورسی و سجام رایگان و شروع سرمایه گذاری در بورس

 

گام دوم:

سجام رایگان

نکته: ممکن است نوشته های عکس ها کمی متفاوت باشند. از این نظر نگران نباشید. به طور کلی مراحل تفاوتی ندارند و کارگزاری برای جذاب کردن تغییراتی را در نوشته ها اعمال می کند.

 

ابتدا روی تب ثبت نام کد معاملاتی اوراق بهادار و سجام کلید کنید و بعد در پایین صفحه روی دکمه ی ثبت نام دریافت کد اوراق بهادار کلید کنید.

 

گام سوم:

سجام رایگان

الف) گزینه ادامه:

ثبت نام با حساب بآشگاه به این صورت که در صورتی که پیش از این عضو بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه (به آدرس Bashgah.com) بوده‌اید با انتخاب گزینه “ادامه” می‌توانید علاوه‌بر ثبت‌نام و دریافت کد معاملاتی به صورت آنلاین، کلیه موارد از جمله امتیاز و ریال خود را که پیش از این در بآشگاه کسب کرده‌اید، حفظ کنید.

 

با انتخاب این گزینه لازم است با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور حساب بآشگاه خود، ثبت نام کد بورسی را شروع کنید.

مشتریان جدید به گزینه ب مراجعه کنید.

 

ب) گزینه ثبت نام جدید:

در غیر این صورت درصورتی که قبلا عضو باشگاه نبوده اید روی گزینه ثبت نام جدید کلیک کنید.

 

03-%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86.jpg

 

با انتخاب این گزینه لازم است با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور حساب بآشگاه خود، ثبت نام کد بورسی را شروع کنید.

 

04-%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86.jpg

 

ثبت کد ملی به این صورت که در صورتی‌که عضو بآشگاه کارگزاری آگاه نیستید، لازم است در صفحه ورود، گزینه “ثبت نام جدید” را انتخاب کنید و پس از انتخاب این گزینه با وارد کردن کد ملی برای شروع ثبت نام اقدام کنید.

در صورتی که کد ملی وارد شده پیش از این توسط شخص دیگری ثبت شده باشد، امکان ثبت نام جدید برای متقاضی ممکن نیست.

 

گام چهارم:

سجام رایگان

  • مشخصات فردی خود را مطابق با آنچه که در فیلدها آمده پر کنید
  • در این مرحله شما در سایت آگاه اکسپری قرار دارید . برای انجام یا پیگیری ثبت نام خود نام کاربری و رمز عبور انتخاب کنید . توجه داشته باشید که این نام کاربری و رمز عبور مربوط به سایت آگاه اکسپرس می باشد.

 

نکته مهم: نام کاربری و رمز عبور را حتما درجایی یاداشت کنید.

 

گام پنجم:

سجام رایگان

  • در ادامه سایر اطلاعات هویتی خود را در فیلد های مربوطه وارد کنید
  • در قسمت سری و سریال شناسنامه هم مطابق با آنچه در شناسنامه شما درج شده ، اطلاعات را وارد کنید . در صورتی که نمیدانید سری و سریال شناسنامه چیست از راهنمایی تصاویر زیر استفاده کنید.
  • در قسمت نشانی هم سعی کنید از خط فاصله و یا نقطه ، ویرگول و …. استفاده نکنید برای ایجاد فاصله از Space استفاده کنید. به طور مثال آدرس را به این صورت وارد کنید . ( تهران خیابان ولیعصر خیابان یزدان پناه و …… )

 

سجام رایگان

 

گام ششم:

سجام رایگان

  • در این قسمت موارد ستاره دار را می بایست حتما پر کنید
  • در صورتی که شغلی ندارید ، خانه دار و یا دانشجو هستید میتوانید آدرس و اطلاعات منزل را به عنوان آدرس و … محل کار وارد نمایید

 

گام هفتم:

سجام رایگان

  • در این گام بایستی شماره حساب و کد شبای خود را وارد نمایید . اطلاعات ضروری در این قسمت عبارتند از
  • نام بانک
  • نوع حساب ( سپرده کوتاه یا بلند مدت ، قرض الحسنه و … )
  • نام شعبه و کد شعبه
  • شماره حساب و کد شبا ( شماره ی کارت بانکی شماره ی حساب نیست . در این خصوص دقت نمایید )

نکته: در صورتی که هر کدام از اطلاعات زیر را نداشته باشید میتوانید به صورت آنلاین آنها را بدست بیاورد و با مراجعه به وبسایت بانک خود همه ی اطلاعات مربوط به حساب خود را به راحتی و در چند دقیقه بدون مراجعه حضوری به بانک بدست آورید . در بسیاری از بانک ها شماره حساب شما در پیامک های واریز و برداشت ارسالی برای شما درج شده است

  • در قسمت بارگذاری تصویر شناسنامه و کارت ملی لازم نیست چیزی بارگذاری نمایید . در صورتی که در دسترس نبودند به هنگام مراجعه حضوری میتوانید مدارک خود را ارائه کنید

 

گام هشتم:

سجام رایگان

در این مرحله اطلاعات وارد شده خود را بررسی نمایید

 

گام نهم:

سجام رایگان

در این مرحله روش مراجعه به شعبه را انتخاب نمایید و بعد از اتمام مراحل میتوانید با در دست داشتن مدارک هویتی خود + آخرین مدرک تحصیلی به کارگزاری مراجعه نموده و احراز هویت خود را انجام دهید

 

گام دهم:

 

13-%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86.jpg

 

با توجه به الزامی بودن ثبت نام سجام برای صدور کد بورسی، در سامانه آگاه اکسپرس آگاه علاوه بر ثبت نام کد معاملاتی ثبت نام سجام نیز امکان پذیر است.

دراین مرحله کد فعل سازی پنج رقمی به شماره همراه ثبت شده در فرایند ثبت نام ارسال شده و با درج کد توسط متقاضی، مرحله بعد نمایش داده می شود.

 

سجام رایگان

 

در این مرحله هم با انتخاب ثبت نام سجام عملا در سجام و رایگان ثبت نام کرده اید.

 

در این مرحله نیز موفقیت آمیز بودن ثبت نام سجام و پایان آن به متقاضی نمایش داده می شود.

پس از استعلامات مربوطه متعاقباً کد پیگیری ده رقمی برای مشتری ارسال می‌شود که متقاضی باید با در دست داشتن کد سجام و مدارک شناسایی و تحصیلی به مراکز احراز هویت مراجعه کند.

 

 

گام یازدهم:

سجام رایگان

پس از اتمام مراحل ثبت نام روی دکمه ی دریافت فرم های تکمیل شده کلیک نموده و فایل پی دی اف را دانلود نمایید. سپس مطابق با گام دوازدهم اقدام کنید.

 

گام دوازدهم:

پس از اتمام مراحل ثبت نام با در دست داشتن مدارک زیر به شعب کارگزاری آگاه مراجعه نموده و فرایند ثبت نام خود را تکمیل نمایید

در زمان احراز هویت ( به صورت حضوری و غیر حضوری) ارائه مدارک زیر الزامی است:

نکته: هنگام مراجعه به شعبه کافیست با ارائه ی شماره ی ملی خود به متصدی پذیرش پرینت فرم های ثبت نام را دریافت نمایید.

مدارک لازم:

اصل شناسنامه و کپی از تمام صفحات

اصل کارت ملی و کپی از پشت و رو

کپی مدرک تحصیلی

 

گام سیزدهم:

 

راه حل دریافت آنی مزایا و تخفیف ها در باشگاه مشتریان کارگزاری آگاه با ثبت کد معرف AS2007 که به این صورت است که در اینجا آن را شرح می دهیم.

"پس از تکمیل ثبت نام طبق راهنمای تصویری" و دریافت کد بورسی جهت تخفیف های آنی و جایزه نقدی 10 هزارتومان و مزایای بیشتر مطابق مراحل زیر:

1. از آدرس زیر به باشگاه مشتریان کارگزاری آگاه ورود نمایید

لینک ورورد به باشگاه مشتریان کارگزاری آگاه

2. برای ورود همان رمز آگاه اکسپرس را برای ورود به باشگاه بزنید.

3. برای ثبت کد معرف در منوی بالای صفحه باشگاه در قسمت معرفی معرف کد AS2007 را وارد کنید و تایید کنید و مزایا و تخفیف های معرف را برای خود دریافت نمایید:

%D9%85%D9%86%D9%88%DB%8C-%DA%A9%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2.jpg

کد معرف ارایه شده به شما AS2007 میباشد

 

پس فراموش نکنید در کارگزاری آگاه می توانید در باشگاه مشتریان آگاه از مزایای استثنایی معرف بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه AS2007 نیز بهره مند شوید

 

 

 

 

صفحه ورود به باشگاه مشتریان کارگزاری آگاه

 

 

آغاز ثبت نام رایگان سامانه سجام از این لینک

 

 

آموزش های بیشتر:

راهنمای ثبت نام در بورس و ثبت نام رایگان سجام و دریافت کدبورسی

راهنمای جامع خرید عرضه اولیه و ثبت نام در بورس اوراق بهادار

راهنمای جامع آزادسازی سهام عدالت و ثبت نام در بورس اوراق بهادار