%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%DA%AF%D8%A7%D9%87.jpg

هزینه ثبت نام سجام را با کارگزاری آگاه رایگان کنید

 

ضرورت ثبت نام در سامانه سجام چیست ؟

 

احراز هویت یک‌باره و واحد برای فعالیت در بازار سرمایه، ساده‌ترین تعریفی است که می‌توان از «سجام» داشت. برای ثبت نام در سجام تمامی افرادی که در بازار سرمایه فعال هستند و یا می خواهند که فعالیت خود را در این زمینه آغاز نمایند، موظف هستند که یک بار در این سامانه ثبت نام کنند.

شرکت سپرده گذاری مرکزی در این راستا طبق اطلاعیه ای که صادر نموده است، گفته است که تمامی فعالان بازار سرمایه کشور که در حوزه بازار اوراق بهادار و بورس کالا عمده فعالیت خود را انجام می دهند، اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، ایرانی و خارجی موظف هستند که اطلاعات شخصی خود در این سامانه نسبت به ثبت نام سجام اقدامات نمایند. در واقع می توان گفت که ثبت نام در این سامانه جایگزینی مناسب برای تمامی مدارک و اطلاعات ضروری می باشد که اشخاص به هنگام دریافت خدمات موظف هستند که نسبت به ارائه آن ها اقدام نمایند. همان طور که می دانید و پیشتر نیز یادآور گشتیم، ثبت نام در این سامانه تنها یک بار و برای همیشه برای تمامی فعالیت ها در بازار سرمایه از جمله تمامی تشکل های خود انتظام، نهادهای مالی و ناشرانی صورت می پذیرد که در بازار بورس و سرمایه می بایست به اقدامات لازم در جهت ارائه خدمات مورد نیاز فعالیت نمایند.

یکی دیگر از موارد ضرورت ثبت نام در سجام این است که در صورت عدم ثبت نام در این سامانه افراد قادر به دریافت کد بورسی و فعالیت در بازار بورس و سرمایه گذاری نخواهند بود و همین امر خود به تنهایی سبب شده است که افرادی که قصد فعالیت در این بازار پر حرارت و پر جنب و جوش را دارند و اگر رویای شیرین سوددهی و ثروت و سرمایه زیاد و هنگفت را در ذهن خود می پرورانند، باید حتما  پیش از هر چیزی نسبت به ثبت نام در سجام اقدامات لازم را به عمل آورند و بعد از ثبت نام در سجام می توانند برای دریافت کد بورسی خود اقدام نمایند و در غیر این صورت به هیچ عنوان قادر به دریافت کد بورسی نخواهند بود.

 

هزینه ثبت ‌نام در سجام چقدر است؟

 

پس از آنکه با ثبت نام سجام آشنا شدیم؛ شاید این سوال در ذهن شما نیز به وجود بیاید که آیا ثبت نام در این سامانه دربردانده ی هزینه های جانبی هم هست یا خیر؟ در پاسخ باید گفت تمامی متقاضیان بری ثبت نام در سامانه سجام لازم است که مبلغ 10 هزار تومان را به صورت آنلاین برای خود سامانه سجام پرداخت نمایند.

 

 

مراحل دریافت کد بورسی و ثبت نام در بورس چیست؟

 

به طور کلی دریافت کد بورسی و ثبت نام در بورس سه مرحله دارد

مرحله اول: ثبت نام به صورت حضوری و یا آنلاین

مرحله دوم: ثبت نام در سامانه ی سجام

مرحله سوم: مراجعه حضوری و احراز هویت

 

فقط در کارگزاری اگاه مرحله دوم (ثبت نام در سجام) و مرحله سوم (احراز هویت) به صورت رایگان انجام می شود که در کارگزاری های دیگر این امکان وجود ندارد و باید مبالغی را پرداخت کنید.

 

در کارگزاری آگاه چگونه این مراحل را انجام دهیم؟

 

مرحله اول : ثبت نام آنلاین در کارگزاری آگاه از طریق ثبت نام در سامانه آگاه اکسپرس

 

از نظر صرفه جویی در وقت نیز بهترین روش ثبت نام و دریافت کد بورسی، روش آنلاین است. چون شما یکبار به طور کامل فرم ثبت نام خود را پر میکنید و پس از اتمام با مراجعه به کارگزارتان آن را تایید و امضا می نمایید. با این روش دیگر رفت و آمد غیر ضروری نخواهید داشت و در وقت و هزینه های خود صرفه جویی می کنید .

کارگزاری آگاه این امکان را ایجاد کرده است که با مراجعه به سامانه آگاه اکسپرس علاوه بر ثبت‌نام برای دریافت کد بورسی فرم های ثبت‌نام در سامانه سجام نیز خود به خود پر شود. که در این صورت، هزینه ۱۰۰،۰۰ ریالی که سامانه سجام بورس از مشتریان دریافت می‌کرد در سامانه آگاه اکسپرس به صورت رایگان انجام می‌شود.

در سایر روش های ثبت نام و در کارگزاری های دیگر شما برای دریافت کد بورسی باید مبلغی را جهت ثبت نام سجام پرداخت کنید. اما با ثبت نام آنلاین در کارگزاری آگاه به صورت ساده میتوانید همه این کارها را رایگان و به سرعت انجام دهید.

نکته ی مثبت دیگر ثبت نام آنلاین این است که اگر شما در هر مرحله از ثبت نام با وقفه مواجه شوید و یا در آن لحظه به طور مثال کد پستی خودتان را ندانید ، در بازگشت مجدد به پنل ثبت نام پس از رفع نقص و یا بدست آوردن اطلاعات ، میتوانید ثبت نام خود را از همان جایی که قطع شده بود ادامه دهید و نیازی نیست مجددا از اول این کار را شروع کنید.

برای دریافت کد بورسی از کارگزاری آگاه با مزایای زیر میتوانید آموزش را مرحله به مرحله دنبال کنید.

لینک شروع فرآیند دریافت کد بورسی و سجام رایگان در سامانه آگاه اکسپرس

 

مرحله دوم: ثبت نام در سجام به صورت همزمان و رایگان در سامانه آگاه اکسپرس

 

طبق ضوابط حاکم، استفاده از هرگونه خدمات پایه برای تمامی مشتریان حقیقی و حقوقی منوط به ثبت اطلاعات و شناسایی اشخاص مذکور در سامانه سجام می باشد.در این نوشته به صورت گام به گام و آنلاین می توانید امکان معاملات خود را دریافت کنید.

در واقع کارگزاری آگاه اگر به صورت آنلاین ثبت نام خود را انجام دهید ثبت نام شما در سجام نیز رایگان خواهد بود و دیگر نیازی به پر کردن فرم های سامانه سجام نخواهید داشت و با سرعت بیشتر و آسان تر کد بورسی شما فعال می شود. که در کارگزاری های دیگر این امکان وجون ندارد.

در واقع شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به منظور ارائه خدمات زیرساختی یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه به ویژه سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی و ایجاد درگاه واحد خدمات دهی به تمامی ارکان بازار، نهادهای مالی، ناشران و مخصوصاً سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی، سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) را راه اندازی نمود. پس ثبت نام در سجام الزامی است.

لینک شروع فرآیند دریافت کد بورسی و سجام رایگان در سامانه آگاه اکسپرس

 

مرحله سوم: احراز هویت کد بورسی و سجام در شعب کارگزاری آگاه

 

در مرحله احراز هویت کد بورسی و سجام در دفاتر پیشخوان می بایست دوبار مبلغی پرداخت شود که مادامیکه برای احراز هویت به یکی از شعب کارگزاری آگاه مراجعه نمایید هزینه ای بابت احراز هویت احراز هویت کد بورسی و سجام از مشتریان دریافت نمی‌شود و هر دو مرحله احراز هویت در شعب کارگزاری آگاه رایگان می باشد.

لینک شروع فرآیند دریافت کد بورسی و سجام رایگان در سامانه آگاه اکسپرس

 

 

توجه: قبل از شروع ثبت نام، اسکن کارت ملی، اسکن شناسنامه را در رایانه خود آماده داشته باشید و مشخصات دقیق شخصی جهت واردکردن در فرمها در دسترس شما باشد. البته شما می توانید این فرم را در چند مرحله پر کنید.

لینک شروع فرآیند دریافت کد بورسی و سجام رایگان در سامانه آگاه اکسپرس

 

 

 

آموزش های دیگر:

راهنمای ثبت نام رایگان سجام و دریافت کد بورسی در کارگزاری آگاه

ثبت نام رایگان سجام بدون هیچ هزینه ای و دریافت کد بورسی رایگان

آموزش ثبت نام رایگان سجام دریافت کد بورسی و احراز هویت رایگان به صورت قدم به قدم

آموزش تصویری و قدم به قدم ثبت نام رایگان سجام و دریافت کد بورسی در کارگزاری آگاه

دریافت کدبورسی در کارگزاری آگاه و ثبت نام در بورس

آموزش ثبت نام در بورس و دریافت کدبورسی در کارگزاری آگاه

راهنمای ثبت نام در بورس و دریافت کدبورسی در کارگزاری آگاه

آموزش ثبت نام رایگان سجام

ثبت نام رایگان سجام

ثبت نام رایگان سجام و دریافت کد بورسی

ثبت نام رایگان سجام و دریافت کد بورسی مجانی

آموزش ثبت نام رایگان سجام و دریافت کد بورسی و احراز هویت رایگان به صورت قدم به قدم

چگونه در سامانه سجام رایگان ثبت نام کنم و هیچ هزینه ای نپردازم ؟!